Tasfiye’nin bu sayısında sosyal adalet temalı öyküler öne çıkıyor. Mustafa Başpınar’ın “Ürperti ve Umut”, Mustafa Kıyak’ın “Büyük Yazarlar, Küçük Dünyalar Azalan Umutlar, Biten Ömürler Unutulan İnsanlıklar” ile Ahmet Örs’ün “Kömürü Olmayan Şu Rüzgârlı Bahçe” adlı hikâyeleri yoksulluk ve çaresizliğin fotoğraflarını çekerken Veysel Altuntaş da “Yürekteki Ayaklanma” hikâyesinde Şeyh Sait’i anlatıyor.
Süleyman Ceran’ın Mısır ve Tunus intifadalarını selamlayan “Tahrir Günleri” denemesi ile başlayan Tasfiye’de M. Ali Başaran, Ammar Kılıç ve Umut İslam Ayar şiirleriyle ilk kez yer alırken derginin bir diğer şairi Bünyamin Doğruer.
Asım Öz bu sayıda İshak Reyna’yı “Yazarın Kuramı” kitabı hakkında konuşturmuş. Yazarların “eserimi neden yazdım” soruları üzerine önemli bir mülâkat. Ahmet Örs’ün bir seri olarak yayımlanan şiir tahlilleri de Necip Fazıl’ın “Destan” şiiri ile devam ediyor.
Tasfiye’nin bu sayısında iki kitap üzerinden iki değerlendirme var. Haşim Ay “Savaş Durduramasa da Savaşa Tavır Al(dır)an Hikâyeler: Pelâva Birîndar” başlıklı çalışmasında Evdile Koçer’in “Pelâva Birîndar” (Yaralı Postal) kitabını öykü özetleri eşliğinde değerlendiriyor. Beytullah Emrah Önce de “Kahverengi Atın Peşinde Bir Arayışın Hikâyesi” başlıklı yazısında Yıldız Ramazanoğlu’nun “Angelika” adlı öykü kitabından “At Hikâyesi” üzerinden değerlendirmeler yapıyor.
Dergide iki önemli inceleme var. Daha önce muhafazakârlık yazılarıyla dikkat çeken Ömer Faruk Karagüzel, “Toplumsal Düzen İçin Arayışlar: Semboller ve Simgeler” başlığı altında siyasal karşılıkları bağlamında sembollerin rolünü tartışmış. Yine dergide ilk kez yer alan isimlerden Zübeyr Berk de “Tüketim Toplumu: Tarihsel Gelişimi, Yapısı, Etkileri” adlı yazısında insanlığı tümden kuşatan kapitalizmin tüketim tasarımı ve işleyişini masaya yatırıyor.
Dergi, Mustafa Kıyak’ın “Hür Adam” filmini değerlendirdiği yazısıyla sona eriyor.